1402-02-04 19:15
448
0
84637
طی یک ماه آینده؛

«سد نرماب» یک گام به آبگیری نزدیک شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان از آبگیری سد نرماب با توجه به اتمام عملیات خاکریزی آن؛ طی یک ماه آینده خبر داد.

به گزارش گلستان ما، سیدمحسن حسینی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: سد نرماب یکی از بزرگترین سدهای استان گلستان محسوب می‌شود که بر روی رودخانه نرماب ایجاد شده و آب دو رودخانه چهل چای و رودخانه خرمارود نیز به این سد متصل می‌شود.

وی با بیان اینکه ارتفاع سد نرماب از کف مخزن حدود ۶۰ متر و طول آن حدود ۸۰۰ متر است، افزود: حجم پشت سد ۱۲۵ میلیون مترمکعب است و قابلیت تنظیم تا ۱۹۰ میلیون مترمکعب را دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان، کنترل آب رودخانه‌ها برای ایمن نگه داشتن پایین‌دست از خطر سیل را یکی از مزیت‌های سد نرماب برشمرد و گفت: سد نرماب آب شرب ۵۵۰ هزار نفر از مردم شرق استان گلستان را تأمین می‌کند.

حسینی تأکید کرد: سد نرماب حدود ۱۰ میلیون مترمکعب از آب صنعت منطقه را تأمین می‌کند، همچنین تکمیل این سد ۱۰ هزار هکتار از اراضی پایین‌دست را آبیاری خواهد کرد.

وی از ایجاد دو نیروگاه برقابی کوچک مقیاس در سد نرماب خبر داد و یادآور شد: خوشبختانه با همت دولت سیزدهم خاکریز سد به ۱۰۰ درصد رسیده و بخش جزئی از کار که باقی مانده مربوط به آسفالت و روشنایی سد است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان با اشاره به اینکه در حال حاضر سد انحرافی چهل چای و تونل و سرریز سد به اتمام رسیده و عملیات اجرایی سد انحرافی و تونل خرمارورد در حال شروع شدن است، گفت: سد نرماب تا یک ماه آینده آماده آبگیری است.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.